Review: Korektor

by - března 10, 2016

Autoři: Vilém Koubek a Jana Kilianová
Počet stran: 112
Vazba: Papeback
Nakladatelství: Plus
Vyšlo: 11/2014

Důvěru v lidstvo dal do zastavárny a peníze za ni propil, ve znaku má škodolibost a sarkasmus je pro něj univerzální odpověď na všechno. Ano, to je cynický korektor, který své poznatky z opravování cizích paskvilů, rady i názory na život sděluje světu prostřednictvím stejnojmenného stripového komiksu. V bezmála sto padesáti stripech obsažených v knize vás rozebere, poučí i pobaví. Pokud byste ani pak nebyli přesvědčeni o tom, že sebevědomí autorů chutná nejlépe zalité jejich slzami, má v zásobě ještě řadu speciálů a bonusů. A aby toho nebylo málo, dovolí vám Vilém s Janou nahlédnout do zákulisí prostřednictvím mnoha poznámek, vysvětlivek či jazykových perliček a v neposlední řadě také komiksovou sérií o tvorbě Korektora nazvanou Autoři. Takže: Pozor na chyby!


~°~
 
Korektor ztratil víru v lidstvo už dávno, já ji začala ztrácet teprve nedávno. Na čtení jsem se vyzbrojila sedmičkou dobrého vína a vydala se na tohle sarkastické dobrodružství.

Které bohužel netrvalo tak dlouho, jak bych si přála. Komiks sám o sobě je záležitostí na necelé dvě hodinky. Čas je to ovšem kvalitně využitý. Svým typickým suchým a sarkastickým humorem nám korektor přibližuje svůj pohled na svět.
Někteří jsou s ním možná obeznámení z Facebooku, jiní ho neznají, ale až ho poznají, určitě nebudou litovat.
Pokud si vás Korektor nezíská během 140 hlavních stripů, je tu velká šance, že nakonec stejně podlehnete jeho kouzlu ve Speciálech a bonusech na konci, zasmějete se u části o Autorech a konečně, pobavíte se i nad Vyřazenými stripy.

Doufám, že nás čeká ještě hodně korektorůvých příhod a mouder. Jeho pohled na svět a míra jeho profesionální deformace jsou opravdu podivuhodné, leč nesmírně návykové.
10/10

You May Also Like

3 komentářů

  1. Na Korektora jsem začala před nedávnem narážet na Facebooku (asi tak před rokem), po knižním vydání se podívám, ten humor je mi blízký, snad nebudu litovat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. myslím, že litovat nebudeš :) jediná chyba je, že je to hrozně krátké :D :)

      Vymazat
  2. Jééé, na tuhle knížku jsem úplně zapomněla. Přitom jsem ji měla ráda. Mám ji přečtenou hned několikrát. Mám to spojené s tím, že jsem s sebou flákla po škole do postele a užívala si. Dneska samozřejmě už tolik času na čtení jako dospělá a vydělávající nemám, takže čtu alespoň po večerech. :)

    OdpovědětVymazat