Review: Vzpomínky stínů

by - února 15, 2014

Autor: Kalayna Price
Série: Alex Craftová
Díl: 3.
Počet stran: 384
Vazba: Hardback
Nakladatelství: Baronet
Vyšlo: 10/2013

Anotace
Když si mrtví potřebují promluvit, Alex Craftová je vždy připravena naslouchat…
Coby stínová čarodějka řeší Alex případy vražd povoláváním mrtvých – schopností, za niž platí vysokou cenu, a po několika posledních případech je cena nezměrná. Její magie není ovšem to jediné, co jí činí ze života jeden velký zmatek. Ačkoliv se vždy přátelila s Deathem, Smrtí samotnou, jejich vztah se stal nedávno mnohem osobnějším a intimnějším. Jejímu bývalému parťákovi, agentu Falinu Andrewsovi, vládne a přikazuje Zimní královna. A její nejlepší přítelkyně strávila příliš času ve Faerii a nyní čelí důsledkům.
Osobní život musí jít stranou, když v Nekrosu dojde k záhadné sebevraždě a Alex je najata, aby případ vyšetřila. Stín, který povolá, si ale na dny před brutálním koncem svého života nepamatuje, proto je případ ze zřejmé a veřejně spáchané sebevraždy překlasifikován na vraždu. Jaký druh magie ale dokáže ovládnout lidskou mysl? A proč si stín nepamatuje na svou vlastní smrt?


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ *¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

http://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=xzsB0-P50533jM&tbnid=gxdZHJLMnljXnM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.theguardian.com%2Fsociety%2Fjoepublic%2F2010%2Faug%2F11%2Fdying-end-of-life-choices-home-hospital&ei=Fqn_UuLdA_GS0AWD3oC4AQ&bvm=bv.61535280,d.bGQ&psig=AFQjCNERIdmCSVIO0IRi94mxUjniE0ed2A&ust=1392573074316462Vypadá to, že Alex Craftová nemůže mít nikdy klid. Po tom, co nedávno vyřešila případ týkající se nalezených lidských chodidel bez zbytku těla, teď ji čeká ještě něco víc komplikovanějšího. Lidé v Nekrosu totiž začali páchat sebevraždy ve velkém. A aby toho nebylo málo, mrtví, které má Alex jen pro jistotu povolat, si nic ze svých posledníc dnů nepamatují, takže se ze sebevražd stávají vraždy. Jenže kéž by tohle byl její jediný problém. Její milostný život je čím dál víc složitější - s Deathem nemůžou být kvůli tomu, co je on, s Falinem kvůli tomu, kdo je jeho šéf. Navíc musí před řadou svých přátel předstírat, že je všechno v pořádku, že je úplně normální, že není... fae...

S Alex jako postavou jsem bohužel začala mít v posledním dílu trochu problém. Ne nějaký výrazný, ale občas při čtení jejích vnitřních monologů jsem začínala být mírně... iritovaná.
http://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=OnjcOX_TyFZQxM&tbnid=7h-w7lgf5WrihM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fmeetville.com%2Fquotes%2Fauthor%2Fkalayna-price%2Fpage1&ei=taz_UrzaFvC00QWwjoHQDA&bvm=bv.61535280,d.bGQ&psig=AFQjCNFu2KID0Cwnp9BVLmbpoesiy2-0PA&ust=1392573843194233
Přejděme ale k mužům Alexina života. Jako první Falin. Ten bohužel na můj vkus nedostal moc prostoru a moc se neukazoval. A když už, na rozkaz ledové královny se musel chovat odměřeně a profesionálně.  Death se taky stáhnul a když se už konečně objevil, měla jsem sto chutí ho proplesknout. K jeho postavě jsem si vypěstovala averzi, která se v tomto díle už úplně projevila  a já si pasáže s ním bohužel nemohla tolik užívat.
K původní ekipě vedlejších postav se jako stálice přidává i Rianna, se kterou Alex založila vlastní detektivní kancelář. Já tak doufám, že dostane víc možností se projevit, protože tu je podle mě bezesporu potenciál v kladném slova smyslu.

Z hlediska překladu nemám co vytknout. Za celou knížku jsem nenarazila snad ani na jednu chybku, takže jsem si mohla nerušeně užívat děj. Který je tentokrát vyšperkovaný takřka k dokonalosti.
Když jsem knížku donesla domů, zasedla jsem na ni, otáčela stránku za stránkou a hltala každé slovo. To se mi už dlouho nestalo.
Každopádně pokud si tahle série udrží svoji stoupající kvalitu, myslím, že v dalším díle se je na co těšit. A i když bych si pro něj nechala ráda prostor, přijde mi, že tahle knížka si plný počet zaslouží. Cokoliv jiného (nižšího) by byl totiž hřích.
10/10.


You May Also Like

2 komentářů

  1. Áno aj ja si myslím, že by tam malo byť viac Rianny :) Ale zbožňujem celú túto sériu

    OdpovědětVymazat