Review: Drakie: Návrat

by - ledna 20, 2014

Autor: Sophie Jordanová
Série: Drakie
Díl: 3.
Počet stran: 264
Vazba: Hardback
Nakladatelství: CooBoo
Vyšlo: 12/2012

Anotace
V druhém díle Drakie se Jacinda rozhodla vydat za svou matkou, kterou drakijský kmen vykázal z města. Předtím ale ještě chce zachránit Miriam, mladší Cassianovu sestru, z enkroské pevnosti, protože cítí určitou odpovědnost za to, co se jí stalo. S Jacindou chce opustit město i Tamra, která se jednou provždy utvrdila v tom, že o ni Cassian nestojí a nikdy stát nebude, obzvlášť poté, co uzavřel svazek s Jacindou. Záchrannou skupinu nakonec ale tvoří čtyři osoby: Jacinda, Tamra, Cassian a Will. Všichni, i když s výhradami, ve finále odsouhlasí nebezpečný plán, v rámci kterého se má Jacinda dostat do pevnosti jako zajatec, najít Miriam a pak se jen nechat zachránit zbývající trojicí. Cassian by ji totiž díky poutu, které mezi nimi vzniklo po uzavření svazku, měl bezpečně najít. Jenže jedna věc je plán a druhá věc je realita…




http://www.google.cz/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=TpPZse7jbZEVUM&tbnid=iPIi08sban4KRM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.deviantart.com%2Fmorelikethis%2F351930726%2Ffanart%2Fwallpaper%2Fbooks%3Fview_mode%3D2&ei=VyfcUtKmNYnCtQbF14GIAQ&psig=AFQjCNFHKRc0-UNL4tMEYO4qy6i4fjuGuQ&ust=1390245719055115
Stejně jako druhá kniha, i tenhle díl přímo navazuje na ten předchozí. Jacinda je s Willem, Cassianem a Tamrou u enkroské pevnosti a pokračují ve snaze zachránit Miriam. Jacinda dostala šílený nápad a kupodivu se jí povedlo přemluvit ostatní, že to nejlepší, co můžou udělat je to, že ona sama půjde do pevnosti, najde Miriam a oni je pak osvobodí.
Jenže ne všechno je tak, jak si to představovala. Je to mnohem drsnější a děsivější. Pro enkrosy nejsou drakie ničím víc než zvířaty, laboratorní krysy, na kterých provádějí pokusy. A vězní víc drakií, než si Jacinda myslela, od malé holčičky, co se sotva proměnila, po zuřivého drakie, který neváhá zabíjet. To všechno ji děsí. Není žádná cesta ven, takže Jacinda musí spoléhat na to, že pro ni Cassian s Willem a Tamrou přijdou a povede se jim zachránit je..

Tak, jak mně postavy v přechozím díle zklamaly a lezly mi na nervy, tentokrát to bylo o něco lepší. Moje nesympatie s Jacindou a Willem nezaznamenaly žádný posun k lepšímu, je ale třeba poznamenat, že ani k horšímu. Cassian se prostě choval jako někdo, komu zmizela sestra, kterou momentálně mučí jeho nejhorší nepřátelé. Ani tomu všemu nepomáhal fakt, že dívka, kterou miluje, a se kterou je spoutaný, miluje lovce s drakijskou krví.
Ten, nebo spíš ta, která na mě udělala dojem byla Tamra. Podle mě ušla nejdelší cestu a z protivné sebestředné primadony se změnila na celkem fajn drakii.

Kolem a kolem, po fiasku s předchozím dílem mi tenhle ležel celkem dlouho na poličce a vůbec se mi do něj nechtělo. Ale pak tu byla možnost učit se matiku. Takže jsem moc dlouho neváhala a dala se do čtení. A chytlo mě to tak moc, že s pár přestávkami jsem knížku přečetla za jedno odpoledne.
Snažila jsem se knížku nepitvat a vnímat příběh jako celek, což tentokrát dost pomohlo. Užívala jsem si to, četlo se to moc dobře a v textu jsem nenarazila snad na žádný překlep, chybku nebo přesmyčku.
Bohužel na plný počet to není, ale 9/10 si podle mě knížka zaslouží. Byl to dobrý závěr série a rozloučení se světem drakiů, o kterém bych se toho ale ráda dozvěděla víc.

You May Also Like

3 komentářů

  1. souhlasím s tebou, třteí díl to maličko vylepšil, ale mohlo to být ještě lepší--chtěla jsem se o drakijském světě dozvědět více, ale holt to nešlo :-D Tamra byla tady moc fajn, stejně jako její ctitel:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ctitel byl zajímavý.. já bych třeba brala spin-off o těch dvou :)

      Vymazat
  2. Třetí díl se mi asi líbil ze všech dílů nejvíc. :)

    OdpovědětVymazat