Review: Černá labuť vzlétá

by - listopadu 01, 2013

Autor: Lee Carroll
Série: Černá labuť vzlétá
Díl: 1.
Počet stran: 400
Nakladatelství: Motto
Vyšlo: 2/2013

Anotace
Šestadvacetiletá šperkařka a spolumajitelka galerie Garet Jamesová žije od narození v New Yorku. Kvůli půjčce, kterou si vzal její otec, s nímž bydlí, jim hrozí, že přijdou o galerii i střechu nad hlavou. Zoufalá Garet se při toulkách uličkami města plnými mlhy dostane až ke starožitnictví, kde nikdy dřív nebyla. Když ji starý obchodník požádá o otevření cenné skříňky, nevidí důvod, proč mu nevyhovět. Odnese si stříbrnou kazetu do své dílny, rozpečetí přilepené víčko… a vypustí tak na svět prastaré Zlo...



Garet je šestadvacet, je šperkařka, a momentálně má problémů až nad hlavu. No, i když možná ne tak přesně, ale je to jeden velký problém, který hrozí, že kvůli dluhům přijdou o dům, který je zároveň galerií, jejíž je spolumajitelkou.
Když zabloudí do malého starožitnictví, kde jí starý muž nabídne jako práci otevření staré stříbrné skříňky, nevidí důvod proč odmítnout. Otevřená skříňka ale rozpoutá řetězec událostí horší, než kdy Garet napadlo. Například/ ne nutně v tomto pořadí: její otec je postřelen, galerie vykradená, zlo se snaží ovládnout svět a ona se seznamuje s vampýrem a „králem měsíčního svitu a princem snů“ a zjišťuje, že ona sama možná není úplně obyčejný člověk.

Ke knížce jsem přistupovala se značnou nedůvěrou, protože kamarádka mě od ní pořád odrazovala, že se to prý moc kladných hodnocení neposbíralo, ale já dávám přednost vlastnímu názoru. A musím říct, že ten není zdaleka tak špatný.
Ze začátku jsem nemohla Garet přijít na chuť a možná to je tím, že jako v první knížce série musíme nejdříve projít úvodním seznamováním se světem, které ale i tak trvalo déle než by mělo a došlo na něj až okolo sté stránky, kde jsme se začínali dozvídat podstatné informace a od té doby to už celkem šlapalo.
Máme tu docela dobrého záporáka, který se snaží zničit svět tím, že na něj vypustí démony a ze začátku je celkem úspěšný.
To by tu ale nesměla být hlavní hrdinka a Will – muž, který je záhadnější, než si Garet myslela. Nebo snad dvojice Garet a Oberon – muž ještě o něco záhadnější?
Každopádně té záhadnosti je tam později až moc a je spíš na obtíž, než aby to dělalo příběh zajímavějším.


„Letěly jsme zpátky proti větru. Bylo to těžší a neměla jsem energii na mluvení – ani nahlas, ani v duchu. Všechno vzrušení z letu mě opustilo. Když jsem teď naslouchala písni větru, slyšela jsem jen kvílení. Jako když někdo hořce, hořce pláče.“
Str. 211

Je to už celkem dlouho, co jsem se dívala na Gossip Girl a proto jsem měla ze začátku celkem problém zorientovat se v New Yorku, kde se tohle všechno odehrává. Nebyla to ale žádná zásadní překážka a žádnou jsem nenašla ani v textu, i když jsem s originálem kromě krátké ukázky na internetu tu čest neměla.

Celkově mě knížka sice neposadila na zadek nebo nedonutila brečet, ale zanechala dobrý dojem. Jako první díl série je to dobré a pokud se mi v knihovně povede ulovit pokračování, tak si ho určitě přečtu.
Začátek sice nebyl nijak oslňující, ta prostřední „zjišťovací“ část byla dobrá a na konci nějaký ten překvapivý okamžik taky byl. Bohužel, akce někdy byla přeplněná otravnými a zbytečně dlouhými popisy, které rušily atmosféru dané situace.

I tak jsem se rozhodla dát knížce 6,5/10. I když podle některých je tenhle svět trochu přitažený za vlasy, ve srovnání s jinými to není tak hrozné. Je to jiné, ale ne úplně špatné.


You May Also Like

1 komentářů

  1. Narazil jsem na tuto úvěrovou společnost na Googlu a kontaktoval jsem e-mail, který jsem viděl, a najednou jsem byl schválen úvěr ve výši 2 000 000 USDD, takže jsem nikdy nevěřil, že to všechno může fungovat, dokud mi nebudou připsány 2 000 000 USDUSD poradím každému, kdo to potřebuje půjčky na kontaktování této úvěrové společnosti za účelem získání půjčky, jedná se o e-mail společnosti: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpovědětVymazat