Review: Jezdci časem

by - září 27, 2013

Autor: Alex Scarrow
Série: Jezdci časem
Díl: 1.
Počet stran: 328
Vazba: Paperback
Nakladatelství: BB/art
Vyšlo: 9/2011

 Anotace

Zahrávejte si s časem a známý svět… by se mohl změnit ve svět, jak ho neznáte.
Liam O’Connor měl zemřít v moři v roce 1912.
Maddy Carterová měla zemřít v letadle v roce 2010.
Sal Vikramová měla zemřít při požáru v roce 2026.
Ale několik okamžiků před jejich smrtí se zničehonic kdosi objevil a řekl: „Podej mi ruku…“
Jenže Liam, Maddy a Sal nejsou zachráněni. Najala je organizace, o jejíž existenci nemá nikdo ponětí, s jediným cílem – aby opravovali narušenou historii. Protože cestování časem je možné a někteří lidé by se rádi vrátili v čase a měnili minulost.
Proto existují JEZDCI ČASEM, aby nás chránili. Aby zabránili cestovatelům v čase ve zničení světa…


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ 

Cestování časem... kdo by si pomyslel, že je to vůbec možné?  Rozhodně ne Liam, který měl zemřít na Titanicu, když se potopil. Nebo Maddy, která měla zemřít při havárii letadla. A Sal, která měla uhořet. V poslední chvíli jim ale tajemný muž podal ruku a zachránil.
Nebo si to alespoň mysleli. Ve skutečnosti je ale naverbovala časo-cestovací (ano, právě jsem vymyslela nový slovo) a z nich se stali agenti, kteří mají hlídat, aby nikdo nezměnil minulost. Protože právě v budoucnosti vynalezl jeden věděc stroj času a i když je to nyní zakázané, najdou se takoví, kteří se snaží cestovat zpět a změnit tak běh dějin, což by samozřejmě ovlivnilo budoucnost.A právě proto jsou tu jezdci časem.

Po dlouhé době jsem četla knížku o cestování časem, protože poslední dobou tu pro mě byl jen seriál Doctor Who. Ale přesvědčila jsem se, že knížky na tohle téma jsou skoro stejně dobré.

Postavy byly rychle představené, uvedené do situace a hozeny do akce. S čímž měl nejvíc problém Liam z roku  1912. V žádném případě ale nepůsobí jako takové to "pako" možná je zmatený, ale zachovává si relativní logiku a rozhodnost v tomto pro něj nereálně neuvěřitelném světě.
Maddy v podstatě zůstává v době svého dětství a tím pádem by to pro ni mělo být nejjednodušší. Opak je ale pravdou, protože se z ní stává hlava jejich týmu.
Sal na můj vkus moc prostoru nedostala a tak trochu jsem tu holku z budoucnosti nepochopila. To už byl lepší postupně-odtajovaný Foster, který je všechny zachránil a objasnil jim jejich novou práci.
Navíc jim dal robota v podobě člověčí - Boba.

Trochu jsem se bála toho, jak to bude napsané. Hlavně toho, že se pořád bude skákat z budoucnosti do minulosti a bude to všechno zmatené. Naštěstí se to nestalo a já byla knížkou příjemně překvapená, že jsem ochotná odpustit jí i pár nedostatků a dát jí 8/10.
Doufám, že v knihovně ulovím i 2. díl. Další díly u nás bohužel už kvůli nízké prodejnosti nevyšly.

You May Also Like

1 komentářů