Review: Divergence

by - července 08, 2013

Autor: Veronica Rothová
Série: Divergence
Díl: 1.
Počets stran: 344
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: Pevná
Vyšlo: 5/2012

Anotace
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.



¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨
Neohroženost, Odevzdanost, Upřímnost, Sečtělost a Mírumilovnost.
A teď si vyberte, do které frakce chcete patřit po zbytek života.

Prý je to jedna volba. Ale možná to tak být nemusí. Beatrice je šestnáct let a musí se rozhodnout pro frakci, ve které bude po zbytek života žít. Vybere si být s rodinou nebo bude věřit svému srdci a instinktům a troufne si na nový život?

„Jsem sobecká. Jsem statečná.“ Str. 38

Nemám ráda dystopie! Ne a ne a ne! Ale tohle bylo vážně skvělé. Knížku jsem si pořídila už celkem dávno. A pořád ne a ne přečíst. Jediná která se mi kdy tak trochu líbila bylo Hunger games. A když mě teda všichni přesvědčovali a ty dvě knížky srovnávali, zvědavost mi nedala. 
A upřímně? Jsem za to ráda.

Velmi se mi zalíbilo rozdělení do frakcí podle určitých vlastností a rysů povahy. Celá tahle myšlenka byla skvěle propracovaná a dotažená až do konce, až jsem žasla.

Co se týče postav, Tris byla vážně skvělá.Na to, co se okolo ní dělo se chovala v podstatě no... normálně. Zvládala to skvěle a bez nějakých násilných nesmyslností. Aneb další moje top hrdinka.

Nepřipadám si, jako že se vidím poprvé v životě; připadám si, jako kdybych poprvé v životě viděla někoho jiného. Beatrice byla dívka, se kterou jsem se v nestřežených chvílích setkávala v zrcadle, která u večeře sedávala jako pěna. Tohle je někdo, jehož oči ví, komu patří, a už neskrývají svůj temperament; tohle je Tris.
str.66

Čtyřka. Kapitola sama pro sebe. Kdo by ho nechtěl mít za instruktora? Já se teda hlásím dobrovolně. Nejsem si úplně jistá, jak ho charakterizovat a proto si od Tris půjčím tohle.
Není milý ani něžný, ani nijak zvlášť vlídný. Ale je inteligentní a odvážný a i když mě zachránil, jednal se mnou jako se sobě rovnou.
str. 204
 Ostatní postavy mě zas tak moc nebraly, ale zmíním třeba předpisového kreténa Erica. 

"Vy už jste si vybrali," řekne Eric. "Teď musíme my vybrat vás."
str. 56
 Co se týče příběhu jako takového, tak to běželo jako na drátkách až na ten konec, který se mi zdál trochu uspěchaný. I tak se to ale skvěle četlo. Ten styl vyprávění mi vážně sedl.
Jedním z impulsů bylo srovnávání s HG ale já teda podobnost nenacházím. Pokud je to mnou, upozorněte mě, prosím.
Dlouho jsem váhala nad plným počtem, ale nakonec 9/10. Musím si nechat rezervu. 

You May Also Like

0 komentářů