RC Review: Setkání s duchem

by - července 01, 2013

Autor: Stacey Kade
Série: Mezi nebem a zemí
Díl: 1.
Počet stran: 256
Vazba: Paperback
Nakladateství: Fragment
Vyšlo: 3/2013

Anotace
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?




 ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Všechno vypadalo tak dobře. Alona byla oblíbená holka, třikrát zvolená královnou plesu, každý jí na chodbách uhýbal z cesty a lidé byli ochotní zaprodat duši za to, aby se s ní mohli bavit. Jenže všechny plány na budoucnost jí zničil ohavný žlutý školní autobus.
Teď je z Alony duch. Nikdo ji nevidí ani neslyší. Pak ale narazí na Willa Killiana. Ten ji vidí i slyší. Jenže nemá nejmenší zájem o to, se s ní bavit. Což je pro ni velkou novinkou.
Jenže jak oba zjistí, potřebují pomoc toho druhého. Nezbývá tedy nic jiného než spolupracovat, i kdyby to mělo být lehce nedobrovolné na obou stranách.
„Wile? Seš vzhůru?“
„Jo, jen si soustředěně prohlíží zadní stranu víček,“ zamumlala jsem. Str. 59
Alona musela být jako člověk hrozná. Říkali to všichni, a když sledujete její příběh jako ducha/přízraku – označení duch ji uráží/, zjistíte, že ani po smrti to není jiné. Slečna královna školy a spolukapitánka roztleskávaček. Hřebínek jí trochu srazí, když zjistí, že ne možná všichni ji měli tak rádi, jak předstírali, ale ani to jí nezabrání mučit a terorizovat Willa ve snaze domoct se pomoci.
Will to má celkem složité. Vidí duchy. To se ale neodvažuje nikomu říct a proto mu byla diagnostikovaná nemoc, která má jeho „poruše“ celkem blízko. Schizofrenie se vyznačuje i tím mluvit s lidmi, kteří neexistují. Bohužel, duchové existují jen pro Willa.
Až do nedávna se mu dařilo je ignorovat a oni taky nevěděli, že on je může slyšet. To ale změní jedna vysoká, blonďatá holka s dokonalým vzhledem a nabroušeným jazykem. Alona mu leze na nervy a podle něj se ho snaží dohnat k šílenství a možná se nemusí ani moc snažit.

„Chceš vidět něco dokonalýho?“ zeptala se hlasem, který jsem skoro nepoznával.
„Já ti to ukážu.“ Str. 115

Co se týče překladu, tak nemůžu moc soudit, protože originál se ke mně nedostal. Knížka se ale dobře čte, za celou dobu jsem narazila jen na pár překlepů, takže jsem se mohla soustředit a nic mě z děje nevytrhovalo. Jako plus beru i to, že puberťáci mluvili hovorově a nemusela jsem se potýkat s paradoxem spisovně mluvících teenagerů. To je totiž vážně divný, z vlastní zkušenosti vím, že tento jev je zcela jedinečný, skoro až nemožný.

Abych se ještě vyjádřila k obálce. Ta na mě řve už z pěti metrů „kýč“ to se ale celkem dá skousnout, protože to sedí i k příběhu. Nečekejte nic světoborného, nic vyšperkovaného, co by vás zvedlo ze židle.
Jak už jsem řekla. Dobře se to četlo, byla jsem s knížkou hotová snad během dvou dnů a nemám si na co stěžovat. Brala jsem ji do ruky s tím, že chci něco nenáročného, u čeho nemusím vůbec přemýšlet a můžu vypnout hlavu. A přesně toho jsem se taky dočkala. Knížka je celkem jednoduchá a nemá žádné postraní úmysly, které by se na vás na konci vyhrnuly, protože autorka trousí narážky snad už od začátku. Rozmýšlela jsem se, kolik knížce dát a myslím, že 7/10 je naprosto zasloužených ale i naprosto dostačujících.

„Možná máš šanci se odtud dostat, dítě. Nepokaz si ji.“
Povzdychla jsem si. „Tak jo, tak jo. Zkusím to. Co mám udělat?“ str. 138

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knížky.

You May Also Like

0 komentářů