Review: Loď mezi hvězdami

by - května 30, 2013

Autor: Beth Revisová
Série: Vesmír
Díl: 1.
Počet stran: 360
Vazba: Hardback
Nakladatelství: CooBoo
Vyšlo: 8/2012

Anotace
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít...


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

zdroj
Nechat se zmrazit s rodiči a letět 300 let vesmírem a osídlit novou planetu nebo zůstat sama s pár příbuznými a přítelem na Zemi? Amy si vybere to první. S tím, že se probudí dřív vůbec nepočítala. Ale stane se  a  ona je sama na vesmírné lodi mezi 2500 monoetnickými lidmi, kteří ji považují za hříčku přírody. Navíc svět, který znala je pryč a ona se musí vypořádat s tím novým a jeho pravidly.

Ke knížce jsem byla dost podezřívavá i když miluju sci-fi a všemožné příběhy o vesmíru. Plavba na vesmírné lodi, kde je překroucený vládní systém by se mi měla líbit. Taky mě odrazovala obálka, i když připouštím, že je pěkná, je to hrozný kýč a evokuje ve mně lehký odpor.

zdroj
Nicméně jsem byla celkem překvapená. Amy mi chvílemi přišla jako sympatická postava, jindy ale úplně na zabití, i tak ale byla
vykreslená vzhledem k tamnějšímu životu realisticky. Úplně jsem mohl cítit její strach, zmatení a zoufalost, když je zavřená na lodi, odkud není úniku a navíc je jí řečeno, že je postradatelná.
Syn byl divný. Vůbec mi nepřipadal jako budoucí vůdce a ze začátku jsem ho vůbec nechápala. Ty jeho postoje. A důvěřivost. Když mu to ale konečně docvaklo, a začal chápat, že otec mu tají tolik věcí a zmocnila se ho touha po vědění, řekněme, že jsem si na něj zvykla. 
Již zmíněný otec je předpisový tyran a diktátor, který je schopný v honbě po moci a uchování tajemství téměř všeho...

Do originálu jsem nenahlédla, takže překlad nemůžu soudit. Jediné co mi vadilo, a na co jsem si nemohla za celou knížku zvyknout bylo xakru s x. To prostě nešlo. No to, a možná ještě přehnaně  velká písmenka. Připadala jsem si, jako bych četla knížku pro desetileté děti.
Celkově mi ale chyběla ještě nějaká hloubka příběhu. Četlo se to dobře a popisy vesmíru byly úžasné, ale bohužel to nestačilo. Taky přiznávám, že začátek mě vůbec nebavil a první kapitolu zmrazování jsem četla snad na 4x.

 8/10
Na hlavě se mi roztříkne kapka vody. Vzhlédnu a jednu šílenou vteřinu čekám, že uvidím dešťové mraky. Vždycky jsem měla ráda déšť, ale při pohledu na hladký kovový strop mě napadne, že zdejší déšť se mi asi líbit nebude. Znovu mi to připomene, jak je Universum falešné. Žádné dešťové mraky, žádná temná obloha, kterou protínají blesky. Když tady na Universu prší, znamená to, že z rozprašovačů na stropě padá voda.
str.166

You May Also Like

3 komentářů

  1. Mňa prvých 150 strán nebavilo 8D ale nápad je úžasný, 2ku by som rada 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem na knížku zvědavá.Nevím,ale kdy si jí přečtu pořád se jí totiž vyhýbám.Vždycky vyhraje nějaká jiná :)

    OdpovědětVymazat