Review: Štvanice

by - ledna 24, 2013

Autor: Patricia Briggs
Série: Alfa a Omega
Díl: 1.
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fantom Print
Vyšlo: 3/2012

Anotace

KNIHA NAVÍC OBSAHUJE NOVELU ALFA A OMEGA, KTERÁ NAKONEC DALA NÁZEV I CELÉ SÉRII
Knihou Štvanice z nové série Alfa a Omega Patricia Briggs opět potěší milovníky vlkodlaků. A také všechny fanoušky předchozí mimořádně úspěšné řady knih s Mercy Thompsonovou v hlavní roli. Charles, hlavní hrdina Alfy a Omegy, je bratr Samuela, který je jedním z hlavních hrdinů série Mercy Thompsonová a taky syn Brana, alfy všech alfů.
Anna netušila, že vlkodlaci existují, dokud jedné noci nepřežila krutý útok… a nestala se jedním z nich. Po třech letech na poslední příčce hierarchie smečky se naučila klopit hlavu a nikdy, nikdy nevěřit dominantním vlkům. Pak ale do jejího života vstoupil Charles Cornick, zabiják a syn vůdce všech vlkodlaků v Severní Americe.
Charles tvrdí, že Anna je nejen jeho družka, nýbrž i vzácná a ceněná omega. A právě Annina vnitřní síla a konejšivá přítomnost se ukáží být neocenitelné, když se spolu s Charlesem vydá na lov vlkodlačího odpadlíka – tvora pod kontrolou magie tak temné, že by mohl ohrozit celou smečku.


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨*¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Anna je vlkodlakem tři roky a nenávidí to z hloubi duše. Celou tu dobu je na samém konci hierarchie smečky změněná proti své vůli, protože ostatním se to prostě hodilo. Byla krutým zacházením a týráním naučena, že v přítomnosti dominantních vlků je dobré mít oči při zemi a ocas mezi nohama. 
Když sebere všechnu odvahu a rozhodne se zavolat marokovi, co se děje v Chicagu, nikdy netušila, co všechno se tím mohlo rozběhnout.
Charles Cornick přijíždí na pověření svého otce maroka do Chicaga vyřešit situaci s místním alfou a nachází něco, co nikdy nečekal. Družku v podobě plaché Anny, která je navíc vzácným druhem vlka - omegou. 
Není jasné, jak to mezi nimi bude fungovat a Charles se navíc bude muset ještě postarat o jednoho odpadlíka, který ohrožuje jeho domovskou montanskou smečku.
 
Na tuhle sérii jsem se dlouho chystala a jako velký příznivec Mercy se hodně těšila. Ačkoliv je to spin-off, série se dá číst i samostatně, aniž byste tápali, co se děje a svět vlkodlaků vám je postupně vysvětlen. Tudíž pokud jste nečetli Mercy ale chcete si přečíst A&O, tak nezoufejte, ono to bude fungovat.
Součástí knížky je i novela, která vlastně dala jméno celé sérii. Bez ní by se možná některé věci špatně chápaly a jsem vážně ráda, že tam je, protože kdybych mě připravili o setkání Anny a Charlese, tak bych jim to neodpustila...

Anna... je to vlastně kapitola sama pro sebe. Bylo mi jí hrozně líto. Aspoň ze začátku, kdy na mě působila jako ořezprut. Ovšem jak se v průběhu knihy otrkávala, byla mi čím dál sympatičtější. Bude to nespíš trvat dlouho, ale jak se nám holka vyloupne ze skořápky, tak to bude stát za to.
Charles pro mě byl taky takový problém. Jako malá jsem se pořád dívala na Vinetoua a tak nějak mám teď indiánů ještě pořád plné zuby. Ovšem Charles mě zhruba v polovině knížky přesvědčil, že bych ho vážně měla mít ráda.
Vztah těhdle dvou je sám o sobě jedinečný, a jako všechno s Annou to bude potřebovat čas, než si na sebe ti dva zvyknout a začne jim to normálně fungovat. Další důvod proč se těšit na pokračování.

Samotný příběh, to je jiná. Abych pravdu řekla, tak ten mi přišel až moc roztahaný. Dělo se toho sice hodně, a to je dobře, ale ta forma podání mi prostě nesedla. Místy mi to přišlo až překombinované a chvílemi jsem tápala co se děje a když to bylo konečně napínavé a něco se dělo, tak to přeskočilo pohledu další postavy.

Což je další věc, co se mi na téhle knížce líbí. Od Mercy jsem zvyklá, že knížka je vyprávěna jen z jejího pohledu, ale tady se postavy střídají a my tak máme lepší povědomí o jejich pocitech a myšlenkách. Což je v téhle knížce celkem důležité, ovšem jak jsem řekla, pohledy by se střídat v jiných momentech.

Takže když to shrnu a spočítám, vychází mi 8/10.

You May Also Like

0 komentářů