Mám přečteno: Rachel Hawkins - Čarodějnice z Hex Hall

by - října 05, 2012

Název:  Čarodějnice z Hex Hall
Autor: Rachel Hawkins
Série: Hex Hall
Díl: 1.
Počet stran: 240
Nakladatelství: Knižní klub
Vyšlo: 11/2011

Anotace:
Sophie Mercerová je čarodějka. Jenže její kouzla většinou skončí katastrofou a její poslední šancí je Hex Hall, elitní nápravné zařízení pro adolescenty Prodigia, tedy pro čarodějky, kouzelníky a řádku dalších bytostí. Sophie se už během prvního dne podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, zakouká se do přitažlivého kouzelníka a dostane novou spolubydlící, jedinou upírku na škole. Vedle (ne)obyčejných školních starostí bude Sophie muset čelit i zlovolné síle, která začala útočit na studenty Hecate Hall…

OBSAHUJE SPOILERY


Sophie je tak trochu průšvihářka, bydlela už v 19-ti státech, ale když spacká jedno kouzlo lásky, aby sehnala spolužačce partnera na maturitní ples, jde okamžitě a bez prodlení (už i kvůli svým předešlým průšvihům) na Hecate Hall. Nápravnou školu pro členy Prodigia (což je podle Sophie nóbl latinský výraz pro zrůdy).
Hned po příjezdu na ostrov, kde sídlí Hex Hall se ji pokusí sežrat vlkodlak, zachrání ji krásný a arogantní kouzelník Archer a dostane za spolubydlící upírku Jennu, která spíš vypadá jako panenka Barbie a je jedním ze dvou upírů na škole.
A trvá ji celý týden, než se jí povede být po škole, samozřejmě s nikým jiným než s Archerem. Sophie se do něj zakouká, jak jinak.
Mezitím se ale dozvídá, že na škole předtím zemřela studentka, která byla spolubydlící Jenny, a údajně ji zabil upír. Sophie tomu ale vůbec nevěří. Ale pak na škole málem zemře další studentka, jedna ze tří členek Covenu mrch (pardon, tak jsem si je pojmenovala já).
Sophie ale začíná být lehce zoufalá, neví, jak být správnou čarodějkou, protože vyrostla ze svou lidskou matkou a pak je tu taky ošemetná záležitost s jejím otcem. Navíc je tu Archer, ke kterému ji to přitahuje čím dál víc… a to zdaleka není všechno.
*
 „Jen si tak říkám, Sophie, jsi tu teprve jeden den a už ses stihla skamarádit se školním vyvrhelem, vytočit nejoblíbenější holky na Hecate a zakoukat se do nejhezčího kluka tady. Jestli se ti podaří být zítra po škole, stane se z tebe legenda.“
*

Sophie jako osobnost nemám vůbec ráda. Nedokážu bohužel vysvětlit proč, ale nesedla mi. Už dřív jsem se nemohla prokousat začátkem knihy, jakmile jsem se ale dostala přes nějakou tu 40. stranu, šlo to skoro samo. Knížka je psaná hodně vtipně, z pohledu Sophie, takže víme co se jí děje v hlavě (což mi občas – čti: skoro pořád – lezlo na nervy. Hlavně pokaždé když viděla Archera, chovala se nemožně, chvílemi mi připadala jako nějaká uječená třináctka.
Pak je tu samozřejmě Archer. Já věděla, že je až moc dokonalý, aby to byla pravda – ti kdo četli, pochopí, co myslím, ti kdo ne by si tu knížku měli přečíst už jenom kvůli tomu – takže jsem nebyla skoro vůbec překvapená. Archer je typický lamač dívčích srdcí – vysoký, tmavovlasý, sexy. A samozřejmě chodí s největší mrchou na škole – šéfkou Covenu mrch – Elodie (to jméno je děsný).
Za zmínku stojí určitě ředitelka Hex Hall paní Casnoffová. Pak samozřejmě ještě Jenna, Sophiina upírská spolubydlící se závislostí na růžové.
 A ještě Cal. Správce, nebo něco takového, sice se tam moc nevyskytoval a nedostal moc prostoru, ale zase si ho prý užijeme v 2.díle. Na mě každopádně dojem neudělal.

Celá ta věc s Hex Hall mi připomněla knižní sérii Pád – nebo andělé, nebo jak to je. Každopádně tam byla taky polepšovna. Od knížky jsem přes ten -  pro mě příšerný - začátek neočekávala skoro nic. Takže jsem byla na konci celkem příjemně překvapená, když jsem zjistila, že se vlastně těším na další díl.
Jak jsem už říkala, knížka je psaná vtipně, všechno se odehrává jak na drátkách a není tam moc slepých míst, které by nudily, takže jsem knížku přečetla během jednoho dne.
Dlouho jsem rozmýšlela vlastně nad hodnocením, ale nakonec pěkných 7/10

You May Also Like

0 komentářů