RC Review: Erebos - Hra, která zabíjí!

by - září 12, 2012

Název: Erebos - Hra, která zabíjí!
Autor: Ursula Poznanski
Série: -
Díl: 1
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 10/2011

Anotace:
 Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud poslouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?



 Ursula Poznanski se narodila 30. října 1968 ve Vídni. Po dokončení střední školy studovala japanistiku, žurnalistiku, právo a divadelní vědu.
Od roku 2003 vydává knihy. Když se jí někdo zeptá, odkdy píše, obvykle odpoví: „Odjakživa. Sice to není tak docela pravda, ale prostě to zní správně. Popravdě bych řekla, že psát jsem opravdu chtěla vždy, jen jsem neměla chuť vzít do ruky papír."
Po knížkách prvního čtení, kriminálkách pro děti a jednom milostném románu pro teenagery přichází její první thriller – Erebos.


*
Jedna z věcí, která na knížce zaujme už na první pohled je bezpochyby obálka. Přijde mi sice ta trochu 'psycho' ale k celkovému tématu se pravdu hodí. To oko na červeném pozadí s bílým písmem tvoří skvělý celek. K obálce mám jenom jednu výtku a to tu, že je to celkem velký formát, ale paperback, tak jsem si musela dávat chvílemi pozor, abych si knížku nezničila.

Máš svůj vlastní počítač?

 Nick je normální kluk, má plno kamarádů, tajnou lásku Emily, chodí na basket... ale když u něj po škole začne kolovat záhadné DVD, o kterém nikdo nechce mluvit, chce taky jedno mít.
Nakonec se k němu dostane a zjistí, že všechen ten povyk byl jenom kvůli hře. Ale pak si po chvíli hraní uvědomí, že tohle není jenom tak nějaká hra, je inteligentní a nedá se obelstít. A pokud se ji pokusíte zradit, jste venku a ani pak není jisté, jestli jste v bezpeční.
Pravidla jsou velmi přísná, nesmíte o hře s nikým mluvit, musíte mít vlastní počítač a musí se chovat nenápadně.
Nick se vším souhlasí a tak se zaregistruje, jeho postavou je temný elf Sarius. Nejdřív se mu nedaří vůbec postoupit a tak mu nakonec pomůže děsivý žlutooký posel, pro kterého musí udělat nějaký úkol.
Ve škole se to ale začíná vyostřovat. Spolužáci se chovají čím dál divněji a ostatní začínají mít podezření, co se děje.
Jenže po několika úkolech začne i Nick pochybovat, co má hra vlastně v úmyslu.Všechny pochyby ale ukončí jeden úkol, díky kterému má Nick jasno... tohle musí skončit.


V téhle knížce je v podstatě obrovské množství postav. Protože jsou tu
'dva světy'. A opravdu se nedá odhadnout, za kterou herní postavou se skrývá který spolužák.
Nicka jsem si v knížce opravdu oblíbila. Ale to vlastně všechny postavy, protože jsou opravdu dobře napsané a hrají v příběhu svou roli.
Ať už to je Nickova tajná láska, tichá a milá Emily, nebo vtipný Jamie, který je kamarád do nepohody. Později jsem si oblíbila i Viktora, ten se ale v knížce objevoval až později a já vám opravdu neprozradím jeho přítomnost. To si pěkně přečtěte sami.

Moje postřehy a hodnocení...

Ze začátku mě knížka vlastně moc nechytla a když se pak začaly objevovat "vstupy" psané v podstatě jen ve hře z pohledu Sariuse, myslela jsem si, že mě to nebude bavit. Ale chyba lávky - jak jsem si na to po pár stránkách zvykla, užívala jsem si to stejně jako části z pohledu Nicka.
Když jsem si přečetla zadní stránku knížky, odfrkla jsem si, co to jako má být. Že mi bude tuhnout krev v žilách? Jo, to tak. Ale ona to byla pravda. Protože ta knížka je opravdu neuvěřitelně napínavá a  ten příběh mě úplně pohtil.
Málem jsem na té knížce byla závislá. Ale když to vezmu, to, jak na tom jsou hráči Erebosu... vedle toho vypadá moje závistlost na kofeinu jako nic.
A kdyby mi někdo nabídl DVD s Erebosem? Dejte to okamžitě sem! Protože bych si to opravdu chtěla zkusit.
V knížce se objevuje napětí, zábava, ale i romantika. Takže pokud se poohlížíte po nějakém opravdu dobrém čtení, můžu Erebos vřele doporučit. Ale pozor, možná vám bude běhat mráz po zádech... 9/10.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.

You May Also Like

0 komentářů