RC Review: Temné vize - Posedlost

by - července 13, 2012

Název: Posedlost
Autor: L.J. Smith
Série: Temné vize
Díl: 2.
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 4/2012

Anotace:

Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami…
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?


*
Posedlost navazuje tam, kde první knížka skončila. Kait, Robb, Anna, Lewis i Gabriel berou co můžou a utíkají pryč od pana Zetese, který je chtěl zneužít jako psychycké zbraně. Chtějí hledat útočiště u lidí z bílého domu, který viděli ve snech. Problém je, že nikdo z nich neví, kde se dům nachází, takže prostě budou muset hledat. A to není jediná nepříjemnost, která je potká. Pan Z. je rozhodnutý sabotovat jim jejich cestu, aby nedorazili k lidem z bílého domu.

Všichni se k nim až moc upínají a doufají, že jim pomůžou vyřešit jejich problémy. Jedním z nich je jejich telepatické spojení, ještě pořád doufají, že se dá prolomit jinak, než smrtí jednoho z nich. Tou druhou věcí je Gabriel. Když ho Pan Z. připojil ke krystalu, něco v Gabrielovi se zbláznilo a on se změnil. K horšímu.
*
V tomhle díle se nic zásadního kromě hledání domu neděje, a my se spíš seznamujeme s postavami.
Musím říct, že jak jsem si v minulém díle Kaitlyn oblíbila, tak v tomhle jsem ji začala maximálně nesnášet. Přišla mi, že je neschopná samostatně uvažovat a byla samé "Robb řekl". Prostě Robb je bůh a ví všechno nejlíp. Je to světec, který dodržuje ten nejpřísnější morální kodex a nepovoluje žádné ústupky. Nikomu.
Anna ani Lewus nezklamali. Normální, racionální lidi, i když i oni byli podivně naivní ohledně lidí z bílého domu a jejich všemohoucnosti.
Jediná postava, která mi v téhle knížce dávala smysl byl Gabriel. Všechny od sebe odhádní, ale jeho chování mi přišlo na místě, i když místy bylo divné, a to hodně.
On je totiž Gabriel v jádru celkem dobrý kluk, ale pořád má kolem sebe vystavěné obranné zdi aby se k němu nikdo nedostal.
*
Moje hodnocení:

Střídají se pohledy Kaitlyn a Gabriela, místy se tam objeví i Robb. Ten mě bavil ze všech nejmíň, já ho prostě nemám ráda. 
Knížku jsem dočetla zhruba tak před dvěma hodinami, a už teď si nepamatuju, co se na začátku dělo. Pro mě to bylo nezajímavé a místy nudné. Jediné plusové body má za konec, který jsem vůbec nečekala, takže jsem byla příjemně překvapená, že jsem vlastně z něčeho překvapená.
Těšila jsem se, že Temné vize budou konečně nějaká knížka od Smith, která se mi bude líbit, ale tenhle díl to totálně pokazil. Uvidím, jaký bude ten další. Prozatím 5/10.  

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

You May Also Like

0 komentářů