RC Review: Percy Jackson - Poslední z bohů

by - července 04, 2012

Název: Poslední z bohů
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 5.
Počet stran: 408
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 9/2011

Anotace:
Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas… Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná!

 ***

Je to tu. Je týden před Percyho šestnáctými narozeninami a my se vracíme do Tábora polokrevných. Přípravy na válku s Kronosem vrcholí.

Percy ví, že bude muset učinit rozhodnutí, které buď všechny odsoudí nebo zachrání. Navíc si vyslechne celé proroctví a není z něj nijak nadšený...

Poseidon už bojuje ve své vlastní válce s podmořskými nestvůrami a nemá dlouhého trvání a i ostatní Olympští bohové se musí zapojit do bitvy.

 V táboře vládnou těžké časy. Vypadá to totiž, že tam mají špeha, který Kronovi hlásí každý jejich plán.
Každá válka si taky žádá své oběti a tady tomu bohužel nebude jinak.

"Co to bylo?" zeptal jsem se.
Tyson vypadal ustaraně. "Táta ti to vysvětlí. Pojď, odpaluje nestvůry."
str. 39

V poslední knížce, která nám popisuje Percyho dobrodružství, se konečně stáváme svědky dlouho očekávané bitvy.

A za sebe teda musím říct, že jak moc bych se chtěla jet podívat no New Yorku na Manhattan, tak v době války bych se tam určitě nechtěla ocitnout hned z několika důvodů.

Jedním z nich je i ten, že je to hlavní dějiště velké bitvy o záchranu lidstva i Olympu.

Paní O'Learyová mě uviděla dřív než já ji, což od ní byl výkon, protože je veliká jako popelářské auto.
Vešel jsem do arény a narazila do mě temná stěna.
str. 89
Jedna z věcí, kterých dost lituju je ta, že se ke mně nedostal Percy v ranějším věku. Kdybych ho četla jako 11-ti leté dítko, mělo by to na mě nejspíš jiný vliv, než když ho čtu teď v 16-ti. (No nejspíš bych skončila utopená v bazénu, protože bych se snažila vydržet hodinu pod vodou.)

Každopádně i tak je pro mě Percy hrdina. Za celou dobu čtení téhle série jsem si oblíbila i Anabeth a i když se tomu sama divím, tak i protivnou ale odvážnou Clarisse. No, vlastně mám ráda většinu postav.

Když o tom tak mluvil, znělo to vážně dost absurdně - hordy nestvůr, které jedou výtahem po dvaceti a poslouchají Stayin' Alive. Ale stejně se mi to nelíbilo. 
str.170
 Na poslední díl knížek jsem se těšila - netěšila. Chtěla jsem totiž vědět, jak to skončí, ale nechtěla jsem, aby to skončilo, protože i když jsou knížky psané pro mladší osazenstvo, tak jsou skvělé. Vytkla bych možná jen jedinou věc, a tou je to velké písmo, ale po chvíli si na něj vždycky zvyknu. Rýpnout jsem si ale musela...

Taky musím přiznat, že tentokrát jsem se trochu ztrácela v postavách a hlavně v nestvůrách, jelikož v tomhle díle jich není zrovna po málu...

S klidným svědomím můžu říct, že tenhle díl je velmi důstojným zakončením série a Rick prostě ví, jak to napsat. Navíc já jsem vždycky milovala antiku, takže místy jsem si v knížce přišla na své. To humorné zpracování mytologie mě prostě bavilo.

S Percym se s těžkým srdcem a bodovým hodnocením 10/10 loučím. Na druhou stranu se ale můžu těšit na spin-off Bohové olympu. Je to série kterou Rick píše a celkem by měla mít 5 knih.

Chtěla bych moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.

You May Also Like

0 komentářů