RC Review: Percy Jackson - Bitva o labyrint

by - července 02, 2012

Název: Bitva o labyrint
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 4.
Počet stran: 384
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 3/2011

Anotace:
Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…

 *
 Percy se po roce dostává opět do tábora a nestačí se divit, co všechno se děje. Jeho nejlepšímu kamarádu Groverovi hrozí odebrání pátračské licence, a pokud by to Rada strarších kopytnatých udělala, neměl by už nikdy šanci splnit svůj celoživotní sen - najít boha přírody Pana.
Jenže Grover má podezření, že Pan by mohl být v labyrintu. A ne ve zrovna nějakém. Protože bohové nejsou troškaři, Pan by se mohl skrývat v Labyrintu postaveném Daidalosem - geniálním architektem všech dob.
Jenže Labyrint je věc velmi mocná - mohla by mít za následek zničení celého tábora, protože jej chce použít Luke při své invazi jménem Krona a ostatních Titánů i  s armádou nestvůr. 
Takže nás nečeká nic jiného než další neebezpečná výprava, kterou tentokrát povede Anabeth. Vést výpravu byl její sen už od raného dětství, ale když si vyslechne věštbu Orákula, je velmi zmatená.
Na výpravu si s sebou bere samozřejmě Percyho, Tysona a Grovera. Navíc mají další úkol kromě toho, že musí zabránit Lukovi zničit svět (hlavně tedy bohy) a najít Pana. Ještě musí na svou stranu získat Nica di Angelo, Hádova syna, který může být nedocenitelným spojencem nebo velmi nebezpečným nepřítelem.
*
 
Ve čtvrtém díle se opět setkáváme se smrtelnicí Rachel Elizabeth Dareovou, která se poprvé objevila v předchozím dílu a já jí ještě pořád nemůžu přijít na chuť.
Jedna z věcí, které mi v knížce chyběly byl Pan D. Dostal totiž propušťák z tábora a dělal nějakou práci (chápete to? Pan D. a práce?) pro bohy.
Další věc, co mě totálně dostala byl příběh Kalypsó. V tu chvíli jsem ty namyšlený řecký bohy opravdu málem proklínala. 
Každopádně v tomhle díle je celkem dost nových postav i nových druhů příšer. Některé z nich na mě udělaly opravdu dojem...
 *
 Začínalo mi být líp, tak mě napadlo, že si s tebou trochu promluvím. Ty mě vždycky dokážeš naštvat.
str. 365

 Nešlo to jinak a já si prostě musela přečíst svou pravidelnou várku nestvůr, kyklopů, satyrů a v neposlední řadě polobohů, bohů a titánů.
 Moje okamžité pocity po dočtení knížky nebyly zrovna dvakrát pozitivní a měla jsem pocit, že jsem nedostala to, co jsem čekala. Nakonec jsem si ale řekla, že bude lepší si to nechat uležet aspoň přes noc v hlavě.
 A kupodivu - blik, cvak, nějak mi došlo, že to tak muselo být. Že to prostě nešlo napsat jinak. Knížku jsem si prolistovala znovu a došla ke konečnému závěru, že jsem se 4. dílem spokojená.
Těším se na poslední díl a jsem zvědavá jak to všechno skončí. Zatím jsem vydržela nepřečíst žádný spoiler, ani jsem knížku ještě neprolistovala (s oblibou si čtu poslední stránku knížky, jo, vím to, jsem nenapravitelná), takže to bude opravdové a nefalšované překvapení, až zjistím, jak to s Percym dopadne.
Tenhle díl ode mně má 8/10 a já doufám, že pátému dílu budu moct dát plný počet.

Chtěla bych moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

You May Also Like

0 komentářů