Review: Strážce světla

by - června 26, 2012

Název: Strážce světla
Autor: Monika Richterová
Počet stran: 483

Anotace:
Letty Harrowová bydlí a pracuje v městečku Twin Falls nedaleko Skalistých hor. Spolu se svým týmem v současné době propátrává jeskyni, kterou nedávno objevili. Hluboko pod zemi zanedlouho Letty přijde na to, že její život není takový, jakým se až dosud zdál být. Od chvíle, kdy v podzemí ztratí své přátelé, jsou ji v patách děsiví tvorové odhodlaní udělat všechno pro to, aby do lidského světa mohla proniknout cizí entita, Nicota, neznající soucit, lásku ani dobrotu.
Brzy se u jejich dveří objeví cizinci, kteří Letty vysvětlí, že to ona byla vyvolena, aby zastavila mocnou nepřátelskou bytost, která chce pohltit a zničit lidský svět. Pokud se Letty a jejímu Strážci nepodaří najít zrádce a Zámek, který dokáže uzavřít bránu vedoucí do jiného světa, pronikne Nicota závojem mezi světy a promění ho ve stejně nehostinné místo jako ten svůj.
Letty přijde o své blízké a celý její život se obrátí vzhůru nohama, přesto však během divoké honičky získá přítele a milence, který ji neochvějně stojí po boku a střeží ji přede všemi, kteří usilují o její život. Mladá žena v sobě nakonec objeví netušenou sílu, která ji umožní bojovat s bytostmi mocnějšími a cizejšími než si kdy dokázala představit.

 *
Možná by nebylo od věci říct hned ze začátku, že tahle knížka nevyšla u žádného nakladatelství. Monča se ji totiž rozhodla publikovat na internetu, takže si ji klidně můžete přečíst. V případě zájmu, tady je  Moničin blog. :)
 *

 Letty se snaží vést co možná nernormálnější život, jak to jen jde. Je geoložka, ale někdy má pocit, že kní kameny prostě mluví to přece ale není možné. Zvykla si už ovšem tuto schopnost skrývat a ví o ní jen nejbližší okruh jejích přátel.
Je hrozně nešikovná, o všechno pořád zakopává a taky je posedlá hledáním jednoho kamene, který viděla jednou v dětství. Nic ji nemůže odradit od jejího hledání.
Ovšem je tu jedna věc, o které nemá ani tušení. A to je fakt, že byla už když se narodila předurčena zachránkyní lidstva.
Naštěstí pro ni v tom není sama. Nebe se jí rozhodlo poslat pomoc v podobě mocného anděla Wada.
Wade je totiž zosobněním všech kladných vlastností a za Letty je rozhodnutý položit život, aby ji ochránil a pomohl jí splnit její úkol Klíče, kterým je pomocí Zámku uzavřít bránu do našeho světa, kterou by se sem mohla dostat Nicota.
 *

Letty je fakt odvážná holka a já ji mám ráda. Opravdu. Jedna z mála hrdinek, které jsem si celkem rychle oblíbila. Ovšem nesedělo mi, že v některých chvílích byla prostě až moc racionální. Přemýšlela jsem nad tím, a vždyť jí vpadli do života z ničeho nic, vyklopili na ni v podstatě šílenosti o nadpřirozenu a mezitím se stalo mnohem víc věcí a já si nemůžu pomoct, ale v některých chvílích na mě působila logicky až chladně.
Na začátku jsem ji dost litovala, když ji její šílená sestra Jennifer nutí chodit na rande a chce, aby se už konečně usadila. Jennifer je totiž prototyp ideální ženušky z předměstí a myslí si, že to co je dobré pro ni a pro ostatní, je dobré i pro Letty, která ovšem spořádaný život poboku manžela odmítá. Mít bílý laťkový plot a muškáty v okně totiž není nic pro ni.
Její strážce Wade byl vybrán, aby ji ochraňoval a tak je nucen sestoupit na zem. Začátky jsou vždycky složité, navíc v lidském světě, kde vlastně poprvé zjišťuje, jaké je to mít tělo, o které se musí starat. Takže díky bohu za Kana, anděla, který je na zemi už déle než tisíc let a čeká na příchod strážce. Emoce jsou pro Wada další novou věcí a ze začátku vůbec neví, co vlastně cítí.
*

Wadovo srdce sevřel zvláštní pocit. Nevěděl, co to je, a proto se obrátil na Kana.
            „Kane, co to je za pocit?“
            „Jaký pocit? Jestli chceš, abych ti řekl, co to je, musíš mi ho popsat.“
            Wade chvíli přemýšlel, a pak se o to pokusil. „Je to jako by mi něco svíralo srdce, ale zároveň ho poháněl vztek. Mám napjaté svaly a chci,“ Wade se zamyslel nad tím, co vlastně chce a pak nejistě pokračoval: „a chci vyrazit za nimi. Abych mu mohl ublížit.“ Zmateně nakrčil obočí a vyčkávavě se podíval na Kana.
            Ten se zamyšleně podíval za ženou a mužem, kteří zmizeli uvnitř budovy a ztratili se tam v proudícím davu a pak určil Wadovi diagnózu. „To je žárlivost.“
str.51
 *
Jedna z věcí, které musím u příběhu vyzdvihnout je čtivost. Monča totiž píše krásně plynule a poutavě. Četlo se mi to skoro samo.
Tou další je originalita příběhu. V poslední době se ke mně moc knížek s anděly nedostalo, a když už, tak to byla ta samá odrhovačka. Vím, že podstatou je vždycky boj dobra se zlem. Monča si ale vymyslela takové nové pojetí a krásně ho zpracovala.

I když čtení knížky jsem si v rámci možností užívala (ano, tohle byla další knížka, co jsem četla ve škole, takže tu byly neustálé rušivé elementy v podobě učitelů :D), k recenzi jsem se nějak nemohla dokopat a knížku jsem si musela nechat uležet v hlavě, abych si konečně uvědomila co si o ní myslím.
Konečný verdikt je tento - knížka se mi dost líbila. Občas jsem sice narazila na taková "hluchá místa", která mě nebavila a já na čtečce přecvakala pár stránek dopředu, abych viděla co bude dál. Ale těchto momentů bylo po málu a ty kladné chvilky, kdy jsem se nad knížkou smála, nebo nedočkavě přepínala stránku po stránce, co si to ta Monča vlastně vymyslela, převažovaly.
Pokud dobře vím, tak tohle je Mončina prvotina z vlastní tvorby. Napsala pár fanfiction, ale tohle skoro pětisetstránkové (!!!) dílo je na prvotinu velmi povedené. Knížka ode mně dostává krásných 8/10 a já se těším, až si přečtu povídku ke knížce, která popisuje setkání Marcy a Jamese, nejlepších kamarádů Letty. Co jsou ti dva vlastně zač si ale přečtěte už sami. :)

You May Also Like

0 komentářů