RC Review: Percy Jackson - Prokletí titánů

by - června 02, 2012

Název: Percy Jackson - Prokletí titánů
Autor: Rick Riordan
Série: Percy Jackson
Díl: 3.
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fragment
Vyšlo: 9/2010

Anotace:
Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa. Vezmeme tě s sebou, chceš?

Malé ohlédnutí...

 V prvním díle jsme se seznámili s Percym a vydali se s ním hledat Diův ztracený blesk – nejmocnější zbraň, která kdy existovala.
V druhém díle se Percy a jeho přátelé snažili zachránit Tábor polokrevných, který měl oslabené hranice a tudíš si nestvůry z podsvětí nenechaly ujít příležitost pokusit se povraždit všechny polokrevné. A proč byly hranice oslabené? Protože někdo otrávil Thaliinu borovici. A vyléčit ji mohlo jen zlaté rouno.
Potíže se navíc nevyhly ani Groverovi a nakonec se z výpravy za zlatým rounem stává i záchraná mise.
A co si bohové přichystali pro Percyho tentokrát? Vězte, že to není nic pěkného…

Do třetice všeho dobrého... nebo špatného?

Ve třetím díle se s Percym nesetkáváme o letních letních prázdninách, jak tomu bývalo dříve. Tentokrát se blíží Vánoce a co by čert nechtěl, Grover narazil na dva mladé polokrevné a tak se Percy, Anabeth a Thalie vydávají do strašidelné vojenské školy pro sourozence di Angelovy. Samozřejmě, že ve světě polokrevných nemůže nic proběhnout podle plánu a tak jim i tentokrát zkříží cestu nestvůra.
Na pomoc jim sice přijde skupina Lovkyň v čele s bohyní Artemis, ale i tak se nepovede zabránit ztrátám, když se Anabeth zřítí z útesu do moře a ani Percy jí nemůže pomoct.
Na obzoru jsou ale další trable.  Po celém světě totiž povstávají ty nejhroznější nestvůry a mezi nimi i Titáni. A bohyně Artemis musí jednu nestvůru ulovit. Sama. A tak se ne zrovna šťastné Lovkyně vydávají s Percym do tábora.
Jenže Artemis se ztratí. A to před zimním slunovratem, kdy se pořádá každoroční sněm olympských bohů.
Z tábora se vydává záchraná skupina, která má za úkol najít a přivést bohyni Artemis zpět. Jenže nic není, jak se zdá a všechno souvisí se vším. Percy se výpravy nesmí zúčastnit. Nebyl by to ale Percy, kdyby nechal Anabeth a ostatní na holičkách...

 *

 Tentokrát je Percymu už 14. Nevím proč, ale jeho věkový vývoj jsem moc nezaznamenala. Je pro mě prostě ještě pořád takový malý telátko. Samozřejmě ale po celou dobu knihy naprosto boží (poloboží) telátko (:D).
S Anabeth se v knížce moc nesetkáváme. Už jsem si na ni zvykla a její "chaluhový mozečku" mi tam docela chybělo.
Koho si ale užijeme dosytosti je Thalie a pak taky jedna z Lovkyň - Zoe. Obě dvě jsou vůdčí typy. Obě dvě se nesnáší a já měla v některých částech knihy pocit, že by si zasloužily akorát tak pár facek.
Samozřejmě tu nesmí chybět Grover, který se stal nedílnou součástí pátracího týmu.
Setkáváme se taky s novou postavou - Biankou di Angelo - polokrevnou, kterou našel Grover. Ta si zvolí život jako Lovkyně v družině Artermis.
Co se týče samotné Artemis, tak té jsem za celou knížku nemohla přijít na chuť. To ovšem nemůžu říct o jejím dvojčeti Apolonovi a o jeho haiku, u kterých jsem se otřásala smíchem...

Moje zhodnocení:

No hned pro začátek bych asi měla říct, že jsem knížku musela číst dvakrát. Jeden z mých inteligentních kamarádů mi ji totiž zabavil a začal ji předčítat. Od konce. Takže když jsem se dala do čtení, pořád jsem myslela, jak to asi dopadne, takže na konci jsem z děje nevěděla skoro nic, takže jsem si musela dát re-reading. Možná proto jsem si knížku tolik neužila a připadala mi jako jeden ze slabších dílů.
Každopádně jak jsem se ale podruhé začetla, šlo to skoro samo. U některých pasáží jsem se smála jak šílená, u jiných jsem byla zvědavá, jak dopadnou.
Nad Percyho vynalézavostí jsem mnohdy žasla a mezi moje nehoblíbenější postavy téhle série se zvládla dostat i Thalie. Ta holka je prostě borka! :D
No asi jsem řekla všechno co jsem chtěla. Tuhle knížku, vlastně i celou Percyho sérii doporučuju přečíst. Tentokrát zasloužených 8/10.

Děkuji moc nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.

You May Also Like

0 komentářů